Over het koor

Rooster

Over het Parochiekoor Hillegom

Wat doen we zoal:

We zingen graag en liefst zo perfect mogelijk. Tegelijkertijd hebben we oog voor de sociale en culturele taak die ons koor wil uitdragen.

Bijzonder was het te ervaren hoe de leden van beide koren destijds gereageerd hebben
op de ontwikkelingen. Dat bovenstaande is gerealiseerd danken wij vooral aan de prettige onderlinge verhoudingen tussen beide besturen en niet te vergeten de leden.
Een positieve houding die het beste belooft voor de toekomst.

Dezelfde lading onder een nieuwe vlag? Toch niet! In de afgelopen jaren zijn wij
geƫvolueerd naar een koor onder leiding van een geschoolde dirigente
met wie we dan ook ambitieuze meerstemmige muziekstukken instuderen.

Veel is er ingestudeerd en gezongen. Vele veranderingen, die ook een grote invloed op de kerkzang hebben gehad, zijn nu vertaald in meer aangepaste gezangen waarbij de traditionele gezangen niet worden vergeten.

Het koor zingt veelal 4 stemmig tijdens de Misvieringen onder leiding van onze
dirigente Elena Bruins en organiste Maria Meeuwenoord

Onze organiste:                           Maria Meeuwenoord

Maria Meeuwenoord - organiste
Al meer dan 30 jaar is Maria in onze Parochiekerk de vaste organiste.
"Als organiste vervul ik een dienstverlenende rol, als het koor of de gemeenschap zingt, ondersteun ik hen daarin", legt zij uit.
Maria volgt ook pianolessen, waardoor zij een veelzijdig muzikante geworden is. Ook wanneer er een uitvaart plaats vindt, is Maria meestal de organiste.
Dat de orgelmuziek haar hart gestolen heeft, is duidelijk. "Niets is heerlijker dan orgel spelen. Daar ga ik dan ook voorlopig mee door".
Maria Meeuwenoord - organiste

.